wikitech

a technology blog

wikitech

a technology blog

عملکرد جالب direct x12

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ

یکی از مورد انتظار ترین محصولات مایکروسافت قطعا api دوست داشتنی این شرکت یعنی dx12 می باشد که طبق گفته ی مایکروسافت از قدرت بسیار بالایی در استفاده از حداکثر قدرت سخت افزار دارد.

حال anand tech وبسایت معروف بررسی سخت افزار و نرم افزار بنچمارکی از نسخه ی ابتدایی dx12 تدارک دیده است که در ادامه آن را شاهد خواهیم بود!

این تیم از دموی پر جزییات Star Swarm برای این تست استفاده کرده است به ترتیب برروی کارت های nvidia gtx 980 و amd r9 290x انجام شده است.

طبق تست شاهد عملکرد باورنکردنی هستیم طوری که در کارت گرافیک nvidia با dx11 :26fps  ودرحالت dx12:66fps قدرت نمایی کرده است،یعنی حدودا 150 درصد!!!

اما در طرف دیگر واقعا معجزه صورت گرفته است وکارت گرافیک amd از منجلاب بیرون کشیده شده است طبق بررسی ،در استفاده از dx11 عدد 8.3fps بدست آمده است اما در حالت شگفت انگیز با dx12 اوضاع تغییر کرده و به عدد شگفت انگیز49.2fps رسیده است.

بگذارید ساده بگوییم که این api در کنار بهبود عملکرد gpu ,cpu باعث استفاده از حداکثر قدرت این دو خواهد شد!!!

یعنی این که میتوان از حداکثر ظرفیت پردازنده استفاده کرد،یعنی پردازش گرافیکی به طور یکسان بین هسته ها تقسیم می شود.

مطلب دیگر اینکه با api دایرکت ایکس 12 سیستم شما قادر خواهد بود 600000 سلول ترسیم شونده را  پردازش کند عددی که در dx9 عدد ناچیز 6000 بود!!!

***

در آخر باید منتظر دید آیا نسخه نهایی عملکردی بیشتر از این هم ارائه می کند ؟آیا سونی جوابی محکم خواهد داشت؟آیا منتل و اوپن جی ال یارای مقابله را خواهند داشت؟

ذکر ایثن مطلب مهم است که نباید انتظار چنین عملکردی را در سال های اولیه داشته باشیم(طبق گفته بنده و مدیر استارداک)زیرا هنوز موتور بازی سازی غیر از یونیتی و آنریل انجین 4 برای این api ساخته نشده است!!

این api  به ضورت انحضاری برای سه پلتفرم windows 10 for xbox ,windows10 for pc, windows 10 mobile  منتشر میشود.

vg247.com

  • مرتضی توسلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی