wikitech

a technology blog

wikitech

a technology blog

هنگامی که از sdk های جدید مایکروسافت توسط تیم های هک پرده برداشته شد اطلاعات قابل توجه ای نیز همراه آن سر بر آورد. مایکروسافت بمایکروسافت با عرضه آپدیت ماه به ماه نیز درتلاش است عملکرد gpu کنسول خودرا افزایش دهد. همچنین اطلاعاتی نیز از معماری  8لایه ای gpu ایکس باکس وان نیز منتشر شده است که در نوع خود جالب است و همچنین در جی تی ای ماد خواندید که مایکروسافت استفاده از هسته هفتم کنسول خودرا برای سازندگان آزاد کرده است..

 

استفاده از هسته 7 کنسول ایکس باکس باعث بهبود عملکرد رندرینگ بازی ها و ثبات فریم ریت بازی ها خواهد شد. همچنین  اطلاعات درز کرده ی  موذد توجه دیگری  نیز درباره GPU ایکس باکس وان  با مدارک لو رفته بدست آمده. اینچنین به نظر می آید که مایکروسافت درتلاش مداوم است که عملکرد پردازنده گرافیکی Xbox One را افزایش بدهد. در آپدیتی که در  جولای ۲۰۱۴ منتشر شد، قدرت GPU با افزایشی  ۳٫۵% مواجه شد؛ با این تصحیح عملکرد باعث شد که سایه زنی زود تر انجام بگیرد. اما به خود بازی بستگی دارد.

اما در اوت ۲۰۱۴ و در آپدیت SDK، پردازش گر گرافیکی این کنسول با بهبود عملکرد ۱٫۳% مواجه بود که امتیازاتی   مانند  کاهش پردازندش فرمانی GPU و همچنین  انطباق عملکرد خوب (Overhead) درایور را در خود جای داده بود. همچنین در همین آپدیتبود که  پهنای باند حافظه ی رم 8گیگابایت DDR3 با افزایش ۱٫۵ % ببه بازی های که نرخ تسبیت 30 هرتز مشکل داشتند و مانع اجرای روان 60 فریم می شدند کمک می کند،اما در آخر مشکل برخورد پردازنده گرافیکی با سخت افزار نیز در آپدیتی که در ماه سپتامبر منتشر شد حل شده است.

شاید این تغییرات برای ایکس باکس داران خوشحال کننده باشد اما باید منتظر باشیم در رویداد 1بهمن مایکروسافت آیا خبری جدید ی نیز از سورپرایز فیل اسپنسر برای ایکس باکس داران و همچنین پی سی گیمر ها منتشر می شود یا نه.

آیا dx12  می تواند کنسول ایکس باکس را از رقم اغراق آمیز 40 درصد قوی تر بودن پلی استیشن 4 نجات دهد؟

آیا سونی نیز سکوت خواهد کرد؟

  • مرتضی توسلی

نظرات (۱)

شطرنج به شما یاد می دهد که در زندگی هدفدار و واقع گرا باشید؛ تنها با درست شمردن و پذیرفتن اشتباهات است که می توانید نقاط ضعف خود را برطرف کرده، استاد خوبی بشوید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی